شرکت‌های صنعتی ارزش عظیم هوش مصنوعی را در دهه آتی می‌بینند!!


HPE به بررسی اعضای گروه‌های مختلف صنعتی می‌پردازد تا ببیند هوش مصنوعی امروزه چه تاثیری در بخش صنعت دارد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد.
هوش مصنوعی مولفه کلیدی انقلاب صنعتی چهارم است و گذار از خودکارسازی به استقلال را هدایت می‌کند.
از ۸۵۸ پاسخ دهنده ، ۶۱ درصد گفته‌اند که آن‌ها پیش از این با هوش مصنوعی درگیر بوده‌اند.
شرکت‌ها انتظار دارند که هوش مصنوعی به میزان ۱۱.۶ % سود را رشد دهد .
محصول اصلی مورد بررسی در زمینه هوش مصنوعی صنعتی ما در سال ۲۰۱۸
چهارمین انقلاب صنعتی به طور محکم به ما بستگی دارد و این یکی است که مشتریان را با طیف وسیعی از محصولات سفارشی و یک تجربه خدمات بهتر تامین می‌کند، در حالی که به تولید کنندگان اجازه می‌دهد تا به فرآیندهای پیش گویانه و انطباقی و ماشین‌آلات تبدیل شوند. هوش مصنوعی (AI) یک مولفه حاشیه‌ای از این تغییر صنعت نیست؛ بلکه در قلب انقلاب صنعتی چهارم است، یک فراهم‌ کننده کلیدی برای اتخاذ گام از خودکارسازی به استقلال، ایجاد مزیت رقابتی .
به عنوان هسته اصلی چهارمین انقلاب صنعتی، هوش مصنوعی در انتقال از AUTOMATION به AUTONOMY وارد خواهد شد!
اجازه دهید با خبره‌ای بسیار خوب شروع کنیم ، شرکت‌های صنعتی اروپایی انتظار دارند که هوش مصنوعی هزینه‌ها را با بهبود کارایی کاهش دهد در حالی که در عین حال افزایش جریان‌های درآمدی و بهبود تمایز از طریق محصولات جدید و سفارشی سازی. در حقیقت، به طور متوسط، پاسخ دهندگان انتظار درآمد خود را تا سال ۲۰۳۰ به عنوان نتیجه‌ای از اتخاذ هوش مصنوعی افزایش دهند، در حالی که بطور همزمان سود ناخالص داخلی ۱۰.۴ درصد افزایش می‌یابد.
این انتظار نیز با سرعت بالای موفقیت پروژه‌های کامل هوش مصنوعی بالا می‌رود: 95 درصد پاسخ دهندگانی که هوش مصنوعی را در شرکت خود پیاده کرده‌اند می‌گویند که آن‌ها به اهداف خود دست یافته‌اند یا به طور قابل‌توجهی به اهداف خود دست یافته‌اند.
بر این اساس ، شرکت کنندگان در نظر سنجی قصد دارند در عرض ۱۲ ماه آینده متوسط 0.48 درصد از درآمد خود را در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنند - با توجه به این که میانگین هزینه کلی IT ۱.۹۵ درصد از درآمد حاصل از صنعت تولیدی است.
در راستای این دیدگاه مثبت، دو سوم از پاسخ دهندگان انتظار دارند که مشاغل جدید ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ، تعداد مشاغل اضافی ناشی از هوش مصنوعی را متعادل یا بیشتر کنند.
براساس یک نظرسنجی از HPE، شغل های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ، تعادلی میان این شغل ایجاد خواهد کرد یا این که این شغل توسط هوش مصنوعی انجام خواهد شد!

با وجود همه خوش بینی، این می‌تواند یک نتیجه ناامیدکننده به نظر برسد که " تنها ۱۱ درصد از کسانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند واقعاً یک راه‌حل هوش مصنوعی را حتی در شکل اثبات مفهوم اجرا کرده‌اند. اما این عدد به دو هشدار قوی که به آن متصل هستند نیاز دارد: اول اینکه، ما در مورد یک تکنولوژی نوظهور صحبت می‌کنیم، بنابراین نرخ انتخاب در واقع بسیار بالا است؛ دوم اینکه، هنگامی که ما ۵۰ درصد پاسخ دهندگان را اضافه می‌کنیم که بطور فعال در حال بررسی راه‌حل‌ها و یا حتی برنامه‌ریزی برای خروج از ۱۲ ماه آینده هستند، ما به ۶۱ % می‌رسیم که درگیر هوش مصنوعی هستند.

دلایلی که این شرکت‌ها جذب هوش مصنوعی می‌شوند نیز درک بلوغ از این مزایا را نشان می‌دهند. این تنها کاهش هزینه نیست که به هوش مصنوعی منجر می‌شود. درحالیکه هدف "افزایش کارایی عملیات‌ها، نگهداری و زنجیره تامین" بیش‌ترین رای (۵۷ درصد) را دریافت کرده‌است، بسیاری از پاسخ دهندگان همچنین اهدافی مانند "بهبود تجربه مشتری"، "ارتقا محصولات و خدمات با افزودن ویژگی‌های جدید" را دنبال می‌کنند و "به طور خودکار با شرایط در حال تغییر سازگار می‌شوند". تولید سریع و کارآمد مهم است، اما با اعمال هوش مصنوعی برای افزایش انعطاف‌پذیری فرایندهای صنعتی و خدمات‌رسانی بهتر به مشتریان با محصولات سفارشی و خدمات ارزش افزوده شناخته‌شده از طریق گرایش‌ها در داده‌های انبوه، می‌تواند به طور محسوسی بهبود یابد.

نتایج به وضوح نشان می‌دهد که شرکت‌های صنعتی در اروپا ارزش و اهمیت فن‌آوری هوش مصنوعی را درک می‌کنند، اما در حال حاضر موانعی بر سر راه وجود دارند که شرکت‌ها را از پذیرفتن فرزند خواندگی هوش مصنوعی در سراسر زنجیره ارزش منع می‌کند. داده‌ها مساله اصلی بسیاری از کسب و کارها هستند و ۴۷ درصد بیان می‌کنند که "کمبود مقدار داده و کیفیت برای تغذیه مدل‌های انصارالاسلام" یک مشکل و ۳۴ % به دلیل فقدان کنترل داده‌ها و معماری داده سازمانی " به عنوان چالشی کلیدی برای پذیرش هوش مصنوعی است. شرکت‌های صنعتی درک می‌کنند که راه‌حل هوش مصنوعی آن‌ها تنها می‌تواند به خوبی اطلاعات تغذیه شده باشد. این به معنی ایجاد زیرساخت ثبت داده‌ها، در امتداد حکمرانی و معماری داده، ارایه مقادیر زیادی از داده‌های استاندارد شده، برچسب زده‌شده، پاک و دادن بهترین شانس برای کسب ارزش کسب‌وکار است. چالش کلیدی دیگر برای پذیرش گسترده هوش مصنوعی "فقدان مهارت‌ها و دانش تجزیه و تحلیلی" (۴۲ درصد) است. برای غلبه بر این مساله، اکثریت (۵۵ درصد) از پاسخ دهندگان ترکیبی از تخصص داخلی و خارجی را به کار می‌گیرند. در درجه اول تمرکز بر ایجاد تخصص داخلی با استخدام از خارج از شرکت، و با آموزش و توسعه کارمندان خود است، در حالی که ۱۲ درصد در درجه اول بر منبع یابی کارشناسان خارجی هوش مصنوعی تمرکز دارند. HPE خدمات تبدیل راهنما را به شرکت‌هایی که به دنبال راه‌حل‌های هوش مصنوعی هستند پیشنهاد می‌دهد، از جمله کارگاه تبدیل هوش مصنوعی مصنوعی که به مشتریان کمک می‌کند با هوش مصنوعی شروع شوند، داده‌های استراتژیک آن‌ها و ابتکارات تجزیه و تحلیل آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و موارد استفاده از هوش مصنوعی را اولویت‌بندی کنند . به طور کلی، این تحقیق تصویری بسیار مثبت از نگرش نسبت به هوش مصنوعی در صنعت اروپا را ترسیم می‌کند. با این حال، هیچ راه میانبری وجود ندارد وقتی برای اجرای هوش مصنوعی در بخش صنعتی برای ایجاد مزیت رقابتی وجود ندارد . شرکت‌ها باید استراتژی هوش مصنوعی خود را تعریف کنند، موارد استفاده امیدوار کننده را شناسایی کنند، داده‌ها را منبع داده، و فن‌آوری بسازند، و افراد و فرآیندهای مناسب را در جای خود قرار دهند. اما همانطور که این بررسی ثابت می‌کند، کسب و کارهایی که این راه را برای خود انتخاب میکنند، نتایجی را می‌بینند که امیدوار کننده هستند و یا حتی بهتر از آن . و کسب و کاره‌ای دیگر هم الگوبرداری می‌کنند و آماده پیروی از این سیستم هستند.